Kako da optimizujete svoju Google My Business stranicu

Važan prvi korak u bilo kojoj lokalnoj SEO strategiji je potraživanje i verifikacija vašeg lokalnog poslovanja na Google My Business (GMB) stranici.

Otvaranjem i verifikovanjem na Google My Business-u možete povećati šanse da se vaš biznis prikazuje u lokalnom paketu: lokalnom pretraživaču, Google mapama i organskim rezultatima pretrage. Kvalifikovani lokalni biznisi mogu da zatraže ovu besplatnu listu na Google-u i uključe informacije o svojoj kompaniji, kao što su njihova adresa, broj telefona, radno vreme, vrste plaćanja itd.

Pored toga, u poslednjih nekoliko meseci Google je dodao neke od odličnih dodatnih funkcija na Google My Business stranici koje kompanije i te kako treba da iskoriste jer novi dodaci pomažu da privučete pažnju gledalaca - i mogu povećati rangiranje vašeg biznisa u besplatnim rezultatima lokalnog pretraživanja.

Ako još niste potvrdili i verifikovali vašu Google My Business stranicu, bilo bi dobro da to uradite što pre jer sve dodatne funkcije nemaju efekat za korisnike koji nisu verifikovani. Da biste započeli proces verifikacije, posetite web sajt: https://www.google.com/business i pratite uputstva za verifikaciju.


Popunite sve informacije koje Google traži
Postoji niz pitanja koja Google želi da popunite kako biste dovršili svoj profil na Google My Business stranici. Kada završite sa popunjavanjem informacija, vaša stranica će imati osnovne podatke koji će olakšati potencijalnim kupcima da pronađu više informacija o vašoj kompaniji. I ako ne popunjavate te informacije, neko drugi bi mogao. Mnogi vlasnici preduzeća ne shvataju da svako može predložiti promenu (ili "izmenu") na vašoj stranici preduzeća - a to uključuje i vaše konkurente.

Kada neko klikne na vašu GMB stranicu, videćete opciju "Suggest an edit" (Predloži izmenu), kada neko klikne na tu opciju, može bukvalno da uređuje vašu Google My Business stranicu  (i napravi neke prilično drastične promene).

Ovo nisu samo "predložene" izmene - ove promene koje su generisane od strane korisnika se zaista mogu naći na vašoj GMB stranici, bez ikakvog obaveštavanja. Ovo je samo jedan od razloga zbog kojih je veoma važno da se redovno prijavljujete na vašu Google My Business kontrolnu tablu kako biste bili sigurni da niko nije napravio neželjene izmene.

Evo kako: Ako se prijavite na Google My Business, možete se vratiti na kontrolnu tablu "Classic". Na klasičnoj kontrolnoj tabli, možda ćete videti obaveštenja "Google ažuriranja". Ako vidite ažuriranja, to su promene koje je Google napravio za vašu listu preduzeća jer je njihov algoritam pronašao nove informacije o vašem poslu (možda iz drugog direktorijuma / citiranog sajta ili promene koje su pronašli na Google mapama).

Da, kada neki korisnici naprave "predložene izmene", to zapravo nisu "sugestije" - promene se često ažuriraju na vašoj stranici bez ikakvog upozorenja ili prilike da osporite promenu!

Kada kliknete na "Google ažuriranja", videćete polje koje vam omogućava da "Pregledate ažuriranja". Ovde ste dobili priliku da uklonite netačne informacije koje je možda napravio problematičan Google korisnik. Google navodno šalje e-mail vlasniku i drugima koji upravljaju vašim GMB nalogom kada se izvrše izmene, ali često ti ljudi nikad ne primaju obaveštenja o izvršenim promenama. Dakle, pazite: Google može (ili ne može) biti obavešten o tome da li su izvršene izmene na vašoj listi. Zato je važno da se prijavite i često proverite svoju stranicu (neka preduzeća su zaista imala promene svoje adrese i adrese URL-a (odnosno web sajta) na svojoj GMB stranici od strane korisnika koji su ajde da kažemo najviše konkurenti.)

Ukoliko vidite promenu koja nije tačna i imate teškoću sa izmenama promene, moj savet bi bio da kreirate novi post koji detaljno objašnjava situaciju na forumu Google My Business i kontaktirajte jednog od najpopularnijih Google-a volontera za pomoć.

Takođe, važno je shvatiti da Google podstiče ljude koji su upoznati sa vašim poslom da odgovore na pitanja, tako da Google može saznati više informacija o vašoj kompaniji. Da biste to učinili, jednostavno kliknite na "Znate ovo mesto? Odgovorite na brza pitanja".

Tada će biti zatraženo da odgovore na neka pitanja o vašem poslu. Ako korisnik zna odgovor na dato pitanje, može odgovoriti sa DA (YES) ili NE (NO) nakon čega se po automatici postavlja korisniku drugo pitanje. Ukoliko korisnik nezna odgovor na pitanje pruža mu se mogućnost da odbije, tačnije da preskoči pitanje klikom na NISAM SIGURAN (NOT SURE).

Google-ova filozofija je da ova vrsta korisničkog sadržaja pomaže u izgradnji zajednice, potpunije završava profil preduzeća i omogućava Google-u da eksperimentiše sa različitim strategijama pretraživanja.

Kada potvrdite svoju GMB stranicu onda je vreme za optimizaciju iste. Pa hajde da počnemo…

Google My Business Posts
Google postovi (objave) su skoro kao "mini oglasi" ili "postovi društvenih medija" koji se pojavljuju u Google pretrazi, a na vašoj Google My Business stranici kao i na Google mapama. Da biste započeli sa postovima, prijavite se na svoju kontrolnu tablu GMB-a i na levoj strani ćete videti opciju Posts. Možete se zabaviti sa svojim postovima dodavanjem slike, pozivanjem na akciju (CTA) i čak uključivanjem veze na drugu stranicu ili web lokaciju.

Npr. ukoliko imate neki događaj možete podesiti post sa datumom i vremenom, a zatim dodati vezu na stranicu za registraciju. Ukoliko se odvija prodaja karata za događaj kreirajte "sale" tab obavezno i dodajte kratak opis.

Sve u svemu mogućnosti sa postovima su beskrajne! Poruke se pojavljuju vidljivo u vašem panelu na GMB listingu u pretrazi, a bilo bi poželjno da ne propustite ovu priliku da se izdvojite od kunkurencije.

SAVET: Da biste privukli dodatnu pažnju korisnika, uključite sliku u svoj post, i obavezno izguglajte preporučenu veličinu slike u pikselima za GMB kako bi vaša slika bila u potpunosti vidljiva.

Postovi su inače vidljivi sedam dana ili nakon datuma događaja koji sami kreirate.

Važno je napomenuti da u ovom trenutku, hotelima i motelima nije dozvoljeno postavljanje postova bar ne trenutno, što ne mora da znači da se ovo pravilo neće promeniti u bliskoj budućnosti, zato budite spremni!

Pitanja i odgovori Q&A
Pitanja i odgovori su odlična karakteristika za Google lokalno pretraživanje. Q&A (pitanja i odgovori) omogućava ljudima da postavljaju pitanja o vašim proizvodima ili uslugama, a vi im možete sa lakoćom odgovoriti na sva njihova pitanja.

Funkcija Q&A na Google My Business stranici je savršena prilika da vidite koja vaša usluga je najinteresantnija određenom broju korisnika.

Evo nekoliko stvari koje treba imati u vidu:
Na mobilnim uređajima možete videti postavljena pitanja i odgovarati na njih preko Google Maps aplikacije na Android uređajima kao i kada pretražujete svoje poslovanje na pretraživačima za mobilne uređaje na iOS i Android uređajima. Da biste koristili Google Mape na Android ili iOS uređaju, preuzmite aplikaciju Google Maps i prijavite se sa email adresom koju koristite za vaš GMB nalog.

Ironično je to što ne možete videti pitanja i odgovore u samoj Google My Business aplikaciji.

Na vašoj GMB kontrolnoj tabli se ne pojavljuju nikakva obaveštenja o novim pitanjima. Da biste saznali da li imate novih pitanja kojima treba odgovoriti, potrebno je da instalirate Google Maps aplikaciju na svoj telefon, prijavite se i proverite pitanja / obaveštenja. Takođe možete da pređete na mobilni pregledač, potražite svoje poslovanje i vidite da li imate novih pitanja na koja treba odgovoriti.

Google je nedavno počeo da šalje obaveštenja da vam je postavljeno novo pitanje, ali je moguće da svi koji su povezani sa vašim nalogom ne primaju ovo obaveštenje:

Recenzije / komentari i kritike
Google (za razliku od mnogih) ohrabruje vlasnike preduzeća da slobodno zatraže od svojih klijenata online recenziju sa dodavanjem komentara ili kritike (zavisi od samog korisnika).

Online recenzije se pojavljuju pored vašeg listinga u Google mapama i na vašem panelu u rezultatima pretrage. Što više recenzija i komentara, to je vaš listing Google Business stranice sve više rangiran i uvek među prvima na lokalnim rezultatima pretrage.

Poznato je da online recenzije i komentari utiču na rangiranje rezultata pretraživanja, poverenju potrošača i povećanoj stopi klikova na samom web sajtu.

Prema poslednjim istraživanjima BrightLocal-a o potrošačkoj reviziji 2017. godine:
* 97% korisnika na Google-u je čitalo komentare za lokalna preduzeća u 2017. godini
* 85% potrošača veruje komentarima koje drugi korisnici ostavljaju kao i ličnim preporukama pre nego što su se odlučili na dalji korak sa kupovinom proizvoda ili usluga.

Sad dolazimo do dela sa kritikama…

Odgovaranje na kritike je važnije nego ikada, a za čak 30% korisnika na Google mreži to je ključni elemenat kada procenjuju lokalna preduzeća!

Sadašnji i / ili bivši zaposleni ne mogu ostaviti kritike na vašoj Google My Business stranici. Za vlasnike biznisa ovo je sjajna vest, jer to znači da nezadovoljni i bivši zaposleni ne mogu ipak postaviti loše kritike. A ukoliko se desi da dobijete lošu recenziju nemojte da se plašite, svako ima loš dan i većina ljudi to prepoznaje.

Fotografije i video snimci
Ranije je bilo sve u tekstu i informacijama, ali sve više i više (bar u današnje vreme) vizuelna privlačnost ima i te kakvog udela u dobro poslovanje. Kroz dobru fotografiju ili kvalitetan video zapis uspećete da privučete pažnju mnogim korisnicima, a pritom i ovi elementi utiču na sam rang vaše stranice. Ono što je najveći trend danas je definitivno video zapis.

Dodavanje fotografija vašeg preduzeća je odličan način da ispromovišete svoj brend i pustite svojim klijentima da u vašu kompaniju, P.S. i vaši klijenti mogu objavljivati fotografije na vašoj GMB stranici! (Surprise!)

Mogućnost dodavanja fotografija na Google My Business stranici postoji već neko duže vreme, ali dodavanje video zapisa je relativno nova funkcija koju je Google predstavio. Umesto da se plašite, uzbudite se! Sada možete dodati video o vašoj kompaniji koja će privući pažnju ljudi na najpopularnijim mestima na kojem upravo vaši potencijalni klijenti provode najviše vremena pronalazeći informacije, a to su Google pretraga i Google mape.

Da biste započeli, prijavite se na kontrolnu tablu Google My Business. Na kartici Pregled ćete videti sliku "Dodaj video snimke": Ili takođe možete kliknuti na plavi + znak da biste dodali video. Kada kliknete na dugme "Dodaj video", možete privući video koji želite da otpremite ili da izaberete video sa vašeg računara. To je super jednostavno!

Google navodi da može da potraje do 24 sata za prikazivanje video zapisa, ali većina videa se pojavljuje nakon samo nekoliko minuta. Kako biste privukli najveću pažnju video snimci bi trebali biti dugi do 30 sekundi, a kada postavite dva ili više video zapisa na vašoj GMB stranici, dobićete Video subtab koji se prikazuje na mobilnim uređajima!

Poslovni opis
Dobre vesti! Google sada dozvoljava vlasnicima kompanija da uključe poslovni opis u svoj Google My Business listing. I bilo je krajnje vreme! Google je nedavno objavio ovu informaciju na svom Twitter nalogu, a prema komentarima pojedinih vlasnika biznisa videli smo samo oduševljenje.

Kao i obično, Google je pružio neke smernice:
U vašem poslovnom opisu dozvoljen je broj od 750 karaktera, ali se zato na vašem panelu pojavljuje samo 250 karaktera, dok se ostatak karaktera nalazi u odeljku (saznaj više).

Pažljivo kreirajte svoj poslovni opis i stavite najvažnije informacije i ključne reči - uključujući i vaš grad - prema prednjoj strani opisa.

ZAPAMTITE
Google uvek gleda angažovanja na vašoj Google My Business stranici. Što više interakcije, bolje su vaše šanse za bolje rangiranje u lokalnoj i organskoj pretrazi kao i listi. To znači da morate da održavate optimizaciju Google My Business stranice bar ukoliko želite da budete među prvima 😊, a budući da se malo po malo pojavljuju novi elementi i karatkeristike, gledajte da ih maksimalno iskoristite kako biste u potpunosti zadržali optimizaciju svoje GMB stranice.