Zašto je preduzećima potreban jak identitet brenda

Mnoga mala preduzeća smatraju da nema potrebe za jakim identitetom brenda, a manji broj smatra da je jak identitet potreba velikih kompanija… Iako mnogi ulažu samo u kreiranje logotipa i mišljenja su da im je to dovoljno, ipak ne shvataju nedostatak činjenice da je identitet brenda mnogo više od vizuelnog utiska poslovanja.

„Brendiranje je utisak koji pravite i povezujete sa vašom ciljnom publikom.To je totalni paket koji uključuje ne samo ime i logotip vašeg preduzeća, već i utisak koji ostavite na klijente.“

Mala preduzeća trebaju da iskoriste izgradnju brenda!
Naravno, deo marketinškog plana je od posebne značajnosti i neizostavan je pogotovo kada pokušavate da privučete nove klijente putem online marketinških aktivnosti. Ukoliko nemate dovoljno vremena za izgradnju marketinškog plana, potrebno je da pronađete marketinšku agenciju koja će kroz online marketing kreirati identitet vašeg brenda.

Ne zaboravite nikada, da snažan identitet brenda jasno prenosi vaše obećanje, poruke i vrednosti. Drugim rečima, to je percepcija koju svet ima u vašem poslu. Online marketing stvara emocionalnu vezu sa vašom ciljnom publikom i veoma snažno utiče na to da li mnogi potrošači žele da posluju sa vama.

Kroz online marketing takođe bi trebalo da objasnite ličnost vašeg poslovanja vrlo jasno i vizuelno promovisajući svoju kredibilnost. Jasan i vizuelni deo marketinga oblikuje percepcije klijenta o vama i prenosi očekivanja i obećanja koje proširujete na svoje klijente u smislu kvaliteta, usluga, pouzdanosti i pomaže publici da vas razlikuje od konkurencije.

Šta sve čini snažan identitet brenda:

1. Čini da vaša kompanija izgleda veće!
Kada u perspektivi vaši potencijalni klijenti vide profesionalni brend koji dosledno prezentujete online na vašem web sajtu, Google-u ili na profilima društvenih mreža, dobijate imidž kompanije koja zaslužuje njihovu pažnju.

Neka od istraživanja kupaca su pokazala sledeće: npr. ukoliko vašim potencijalnim kupcima ostavite u sanduče flajer ili vizit kartu na kućnu adresu ili ako je vaše prisustvo online neprofesionalno, stvarate negativan utisak na vaše poslovanje i samim tim odvraćate pažnju od mnogo ljudi koji su verovatno spremni da plate za usluge koje nudite.

2. Stvara identitet koji je veći od vas!
Mnoga mala preduzeća grade brend oko sebe, ali ne i poslovanje. Ako je vaš cilj da postanete javna ličnost, to može biti ok, ali ako želite da odvojite poslovanje od vas kao ličnosti (vlasnika) zarad budućeg rasta biznisa ili povećanja prodaje, krenite da razvijate brend za kompaniju i gledajte kako vaš biznis raste.

3. Gradi lojalnost i poverenje!
Jedan od načina na koji možete odvojiti svoje poslovanje od konkurencije jeste da imate jedinstven pečat koji vas razlikuje na tržištu. Snažni brend koji prenosi svoje vrednosti povezuje se sa vašim idealnim kupcima i pritom vam olakšava razvoj dugoročnih odnosa sa njima.

4. Prenosi stabilnost!
Možda ste najbolja, najiskusnija osoba na vašem polju, ali nemate profesionalni brend, što prenosi u današnje vreme utisak da kompanija neće trajati, ali dobro definisan identitet brenda projektuje dugoročni osećaj prema onima koji ga redovno vide i eliminišite bilo kakvo pitanje o vašoj održivosti tako što ćete imati jasnu sliku i jasne poruke online.

5. Čini vaš posao nezaboravnim!
Snažan identitet brenda koji se koristi dosledno pomaže potrošačima da se setite ko ste! Kada vaši potencijalni klijenti vide vašu prisutnost online svakodnevno, veće su šanse da će isti stupiti u kontakt sa vašim preduzećem radi više informacija kao i radi kupovine proizvoda.


6. Pokazuje posvećenost brendu!
Ulaganje u jedinstveni identitet brenda pokazuje da se ponosite na svoj posao i posvećujete se uspehu poslovanja. Kupci naime počinju da pružaju sve veće interesovanje za brend u koji ulažete, što automatski stvara veću lojalnost brenda kod mnogih potrošača, kao i samo poverenje klijenata.

Kako određujete identitet vašeg brenda?

Ako nikada niste razmišljali o izgradnji vašeg brenda online i mislili ste da će to samo od sebe da se desi, bilo bi korisno da odvojite neko vreme da biste utvrdili šta vaš brend projektuje i da li je u skladu sa vašim vrednostima.  Ako imate slab brend fokusirajte se na marketinške napore koji pomažu u izgradnji svesti o vašem brendu.

Zapamtite da je vaš brend razvijen kroz čitavo iskustvo klijenta i dosledno ga pojačavajte putem online marketinga (web sajta, društvenih mreža, vidljivosti na Google-u).

Ako ste razvili snažan identitet brenda, trebalo bi da nastavite da se razvijate sa svojim poslovanjem. Kako vaše poslovanje sazreva, tako sazreva i vaš brend. Održavanje brenda online pomaže da vaš posao i dalje bude relevantan za vaše kupce.

Nezaboravite da radite na jačanju svog brenda, ažurirajte profile svojih društvenih mreža i gradite kredibilnost i poverenje, takođe pokrenite oglašavanje na Google-u i postignite pozitivne recenzije koje mogu da pokrenu vaš posao do ogromnog uspeha.